
Умови доступності для навчання дітей з особливими освітніми потребами

Умови доступності для навчання дітей з особливими освітніми потребами
умови,
створені у закладі дошкільної освіти для організації освітнього процесу з дітьми з особливими освітніми потребами (ООП):
- індивідуалізація освітнього процесу з урахуванням діагнозів дітей з ООП;
- використання відповідних форм і методів освітньої роботи (використання корекційних програм);
- психолого-педагогічний супровід; дотримання законодавчої бази по інклюзії: можливість введення посади асистента вихователя (за умови складних психофізичних вад);
- доповнено класифікатор професій та їх передбачення Типовими штатними нормативами (1 асистент вихователя на 1 інклюзивну групу для організації корекційно-розвивальної роботи); визначені посадові обов’язки асистента вихователя;
- забезпечення соціального середовища у закладі для вирішення проблем інклюзивної освіти (всі педагоги намагаються створювати у закладі радісну і доброзичливу атмосферу, формують позитивне ставлення вихованців та їх батьків до дітей з ООП);
- відкритість освітнього закладу для відвідування дітьми з ООП (зміна поглядів, переконань, філософії, менталітету усіх учасників освітнього процесу – дітей, батьків, педагогів, обслуговуючого персоналу, що є важливим для створення у закладі оптимального комфортного середовища;
- створення інклюзивного освітнього простору в закладі дошкільної освіти (забезпечення відповідного оснащення та обладнання освітнього процесу):
– постійне поповнення змістового ігрового обладнання;
– забезпечення демонстраційним та роздавальним матеріалом, індивідуальними картками зі спеціальними завданнями з різних розділів програми;
– поповнення спеціального традиційного і нетрадиційного фізкультурного обладнання, ігрових м’яких модулів тощо;
- створення цілого ряду посібників, методичних рекомендацій, порадників на допомогу педагогам та батькам щодо роботи з дітьми з ООП (з вадами опорно-рухового апарату, затримкою мовлення, вадами зору);
- здійснення прийому дітей з ООП до закладу дошкільної освіти відповідно до правил прийому дітей до закладу;
- дітям, які потребують корекції фізичного та/або розумового розвитку, тривалого лікування та реабілітації, гарантується право на відвідування закладу дошкільної освіти з гнучким режимом роботи ;
- забезпечення інтеграції дітей з ООП у загальний освітній процес (освітній простір закладу для інклюзивних дітей – це неоціненний досвід; щоденне спілкування з однолітками, цілеспрямоване виховання поліпшує їх моторний, мовний, соціальний, особистісний, емоційний розвиток; ровесники відіграють роль еталонів і зразків для дітей з особливими освітніми потребами);
- організація соціальної взаємодії між здоровими дітьми та дітьми з ООП, направленої на гармонізацію дитячих взаємовідносин;
- створення адаптивно-освітнього простору, який задовольняє освітні потреби дитини з ООП;
Впровадження інклюзивної форми навчання та виховання в закладі дошкільної освіти – це крок назустріч дитині, це нові підходи до навчання дітей з ООП: не дитина повинна підлаштовуватися під загальну систему навчання і виховання, а саму систему слід спрямовувати на задоволення потреб та інтересів кожної окремої дитини. Колектив закладу дошкільної освіти створює усі належні умови для виховання і розвитку дітей з особливими освітніми потребами.
